Projekt i jego założenia
„ Będąc na tropie sukcesu i zadowolenia ucznia” – Mobilność kadry edukacyjnej szkolnej.
Od 1 czerwca 2017 r realizowaliśmy projekt programu POWER Akcja KA1 Edukacja szkolna Mobilność kadry edukacji szkolnej „Będąc na tropie sukcesu i zadowolenia ucznia ” .Projekt przeznaczony był dla nauczycieli i kadry szkolnej zainteresowanych podnoszeniem swoich kwalifikacji i zdobywaniem nowej wiedzy na kursach zagranicznych w całości finansowanych przez Unię Europejską w ramach pozyskanego grantu. Kadra ucząca w ciągu całego okresu trwania projektu wyjeżdżała na szkolenia z zakresu ICT, motywacji ucznia a także na szkolenia metodyczne. Brała także udział w obserwacjach zajęć i metod pracy z uczniami zdolnymi oraz mającymi kłopoty w nauce. Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą w Funchal na Maderze oraz z placówką mieszczącą się w Manisie w Turcji. Koordynatorem projektu była nauczycielka języka angielskiego Ewelina Molenda-Dziedzic
Informacje o projekcie
Dlaczego taki projekt?
Niniejszy projekt był wynikiem zapotrzebowania naszej szkoły na rozwój w dziedzinach: podniesienie kompetencji nauczycieli, zmiana tradycyjnych metod nauczania na nauczanie bardziej kreatywne wykorzystujące nowoczesnych technologii oraz innowacyjne metody, otwarcie na Europę i zwiększenie liczby projektów międzynarodowych, wzrost kompetencji dydaktyczno-pedagogicznych nauczycieli.
Rozwój umiejętności nauczycieli , to inwestycja w rozwój uczniów. Potrzeby rozwojowe kadry nauczycielskiej były bezpośrednio związane z przeprowadzoną wcześniej diagnozą potrzeb ucznia.
Jednym z zamierzonych celów głównych projektu było wzbudzenie zainteresowania lekcjami oraz zmotywowanie uczniów do pracy, pobudzenie wiary we własne możliwości. Zdobyte umiejętności, podniesienie kompetencji językowych, kształtowanie otwartości na różnorodność językową i kulturową, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania – to kompetencje pozwalające na zmiany w metodach nauczania.
Bezpośrednimi uczestnikami projektu w latach 2017-2019 byli nauczyciele języków obcych oraz nauczyciele uczący na różnych etapach edukacyjnych, a także inni nauczyciele zainteresowani tematyką projektu. Zadania podjęte w projekcie odzwierciedlały nasze bieżące potrzeby rozwojowe podyktowane potrzebami uczniów.
W perspektywie długofalowej spodziewany wpływ projektu to wprowadzenie w naszej szkole CLIL( nauczanie przedmiotów lub wybranych ich elementów w językach obcych).
Niewątpliwie zmiana metod nauczania poprzez wykorzystanie ICT na lekcjach będzie miała bezpośrednie przełożenie na wzrost motywacji ucznia oraz jego zainteresowania lekcji.